avatar Ten blog rowerowy prowadzi michuroztocz z miasteczka Kraków. Mam przejechane 7676.65 kilometrów w tym 468.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 22.18 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy michuroztocz.bikestats.pl

Będzin-Bytom

Niedziela, 26 sierpnia 2012 · dodano: 27.08.2012 | Komentarze 0

Przelot pomiędzy Będzinem, a Bytomiem - po długiej nocy zabaw na Festiwalu, wyprawa celem nawiedzenia znajomego i jego grilla.

Przeprawa ciężka - po wczorajszej przejażdżce i kilku godzinach snu w nienajlepszych warunkach, ciężko pedałowało mi się pod górę jadąc początkowo w solidnym deszczu. W połowie drogi jednak, deszcz ustał i zrobiło się trochę przyjemniej.

Śląsk jest dziwnym miejscem. Już pomijając fakt, że można wjechać tu na milion sposobów, na jeszcze więcej się zgubić i wcale nie wyjechać, planując trasę doszedłem do wniosku, że będę jechał otoczony blokami. Z resztą, spójrzcie sami. Być może była to podświadoma reakcja na Śląsk, ale okazało się, że jechałem sobie między miastami krajową drogą i było całkiem luźno – mało świateł, niewiele okazji do zatrzymywania się. Dość sympatycznie. Nie bez znaczenia jest też fakt, że wyjeżdżając spod zamku, nie musiałem wcale patrzeć na mapę – nie dało się zgubić (patrz – trasa).

Dlatego właśnie, narzekając na Śląsk ciągle i wciąż, trzeba przyznać temu stworkowi, że jeśli się tu mieszka i zna dobrze te rejony, można się poruszać między miastami naprawdę sprawnie. Niech jednak strzegą się Ci, którzy planują tutaj wjechać samochodem bez nawigacji – oznakowanie dróg jest kompletnie do bani. Połowa miast nie widnieje na znakach, raz jedzie się na jedną miejscowość, a raz na drugą. Często też znaków zwyczajnie nie ma. Poza tym, zapomniałem wczoraj nadmienić, że jadąc do Będzina znaki nań pojawiły się w Sosnowcu, czyli kilka bloków dalej. A ja naiwny spodziewałem się oznakowania samego festiwalu…

Zdjęć nie ma, bo było deszczowo, szaro, buro, Śląsko.